Ibrahim Mahama in dialogue with Noit Banai

Im Rahmen des Angewandte Festivals 2020.

Ibrahim Mahama was born in 1987 in Tamale, Ghana and lives and works in Accra, Ghana. In his installations he works with cocoa and coal jute sacks, a result of his investigation of the conditions of supply and demand in African markets. Torn, written on and transformed, the stamp PRODUCT OF GHANA still adorns the old sacks. Although his works provide a critical reflection of the value system inherent to his material, they are presented at Ghanaian markets as well as galleries. Therefore, Mahama uses a commonplace material to create an artistic vision, giving it a new significance and exhibiting it in the very same spaces it originally came from. He graduated in Painting and Sculpture from Kwame Nkrumah University in Kumasi, was a participant of the 2015 Venice Biennale, documenta 14 in Kassel and Athens in 2017, and the 6th Lubumbashi Biennial in the Democratic Republic of Congo in 2019.

In der Reihe Dialogues for Tomorrow lädt die Universität für angewandte Kunst Wien – als Vorprogramm zum Angewandte Festival – Künstler*innen und Wissenschaftler*innen ein, ihre jeweilige Sicht auf das Morgen zu skizzieren. In Zeiten von Umbrüchen und Krisen ist die Notwendigkeit einer kritischen Reflexion der aktuellen gesellschaftlichen Verhältnisse besonders offensichtlich. Denn sie bildet das Fundament für Neuerungen und Transformationsprozesse. Ausgehend von den aktuellen großen Herausforderungen führen wir einen Diskurs über die Zukunft von Bildung und Wissenschaft, von Kunst, Design und Architektur und von Arbeit und Politik.

Dialogues for tomorrow 5
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